Uppsägning och avflyttning

Vad gäller vid uppsägning av lägenhet eller garageplats

Vill du säga upp din lägenhet eller garageplats behöver vi en skriftlig uppsägning av dig för att avtalet skall upphöra att gälla. Uppsägningen ska innehålla ditt namn, personnummer, adress och gärna ditt objektsnummer (framgår av hyresavin). Handlingen måste undertecknas av dig som kontraktsinnehavare och skickas till:

Afa Fastigheter
Hyresadministration
106 27 Stockholm

De allra flesta bostadshyresavtal har tre kalendermånaders uppsägningstid, vilket betyder att avtalet upphör till det månadsskifte som inträffar närmast tre månader efter att uppsägningen är oss tillhanda. Det finns undantag för ovanstående uppsägningstid, av ditt hyresavtal framgår vilken uppsägningstid som gäller för just dig. Om du är osäker eller har frågor kring detta, kontakta vår förvaltning.

När vi fått din uppsägning får du en skriftlig bekräftelse av oss. Om du inte hört av oss inom två veckor efter att du skickat din uppsägning så rekommenderar vi att du hör av dig till oss per telefon eller via mail.

Avflyttning

Din lägenhet kommer att besiktigas innan du flyttar. Vi ser gärna att du är närvarande under besiktningen och du får även kopia på besiktningsprotokollet. Lägenheten ska återlämnas i ursprungligt skick.

Lägenheten måste städas mycket grundligt inför avflyttning. Det ska vara så rent att om den nya hyresgästen tillkallar en städfirma skall denna konstatera att ingen mer städning behövs. Ta gärna hjälp av vår checklista för flyttstädning.

 

Dokument

Uppsägning

Besiktning av lägenheten

Checklista för flyttstädning

Ann-Christine Sellstedt

Hyresadministratör

08-696 42 87
Skicka mail

Personbild

Suzy Karlsson

Förvaltare

08-696 46 20
Skicka mail

Personalbild